Ophalen van het oudpapier

Iedere woensdagavond om 19:00 staan onze enthousiaste vrijwilligers klaar om bij u thuis oudpapier op te halen. Dit doen wij al vele tientallen jaren met veel motivatie en energie om geld in te zamelen voor onze scoutingclub.

Na ongeveer een uur zijn wij klaar met onze route. Zet het oudpapier/karton op een zichtbare plek buiten en kijk vol verwachting uit het raam naar ons mooie oranje scoutingbusje met onze vrijwilligers die uw oudpapier komen ophalen.

Elke woensdag van de maand rijden wij een andere route door Den Burg:

• 1e woensdag van de maand rijden wij route 1.
  • 2e woensdag van de maand rijden wij route 2.
  • 3e woensdag van de maand rijden wij route 3.
  • 4e woensdag van de maand rijden wij route 4.

Indien een maand 5 woensdagen heeft, rijden wij die dag geen route.

Op deze manier zorgen wij voor regelmaat en structuur in het ritme van het ophalen van oudpapier, zodat u precies weet wanneer u het oudpapier / karton voor ons buiten kunt zetten.

De spelregels:

Zorg ervoor dat uw oudpapier goed zichtbaar is vanaf de weg, bijvoorbeeld bij de containerplaats of in de buurt van een lantaarnpaal.

Zorg ervoor dat de stapels kranten compact zijn door er een touwtje of een oude panty omheen te knopen, of door ze in een dichte doos te stoppen. Op deze manier voorkomt u dat de kranten wegwaaien tijdens het rijden.

Als het weer slecht is, probeer het karton dan af te dekken en zet het zo laat mogelijk voor 19:00 buiten. Op deze manier blijft het karton droog en kan het zonder problemen worden opgehaald.
Wij verzorgen geen ophaaldienst voor oudpapier bij bedrijven. Bedrijven dienen zelf hun oudpapier naar Amsing te brengen.

Oudpapierroutes:

Route 1

Beatrixlaan tussen Kogerstraat & Gasthuisstraat, Noordwester, Zeebries, Duinreep, Vloedlijn, Golfslag, Vaargeul, Schoorwal, Gasthuisstraat van Beatrixlaan tot Pontweg, Kogerstraat, de Zes, Jonkerstraat, Willem van Beijerenstraat, Jan Dirksoord, Boogerd.

Route 2

Beatrixlaan tussen Gasthuisstraat & Emmalaan, Emmalaan, Lijnbaan, Hollewal, Weststraat, Molenstraat, Anne Frankstraat, Verzetstraat, Gasthuisstraat van Beatrixlaan tot Hogerstraat, Gravenstraat, Warmoesstraat, Schilderend, Julianastraat, Haffelderweg, Keesomlaan, Pieter van Cuykstraat, Ada van Hollandstraat, Element.

Route 3

Bernhardlaan, Drijverstraat, Burdetstraat, Mr. Kraaistraat, Thijsselaan, Brouwerstraat, Binsbergenstraat, Wilsterstraat, Tjakkerstraat, Waalderstraat tussen Bernhardlaan & Burgerhoutstraat, Jan Reystraat, Wilhelminalaan, Achterom, Witte Kruislaan, Schoonoordsingel, Wagemakerstraat.

Route 4

Marelstraat, Waalderstraat tussen Bernhardlaan & Waalderweg, Paelwerck, Schoudieck, Hoefslag, Noordvlak, Markgrave, Waardwei, Strandkaap, Schilpbanck, Vroonlant, Buytengors, Sluyscoog, Vuurbaeck, Verlaet, Duykerdam, Middelton, Korfbaeck, Lieuwstraat, Hallerweg tot aan de kadijksweg.

Veel gestelde vragen:

Mijn oudpapier staat er nog maar jullie zijn wel geweest.

Geen zorgen! Het kan gebeuren dat onze vrijwilligers af en toe een doos missen. Als u het oudpapier zelf naar ons kunt brengen, is dat prima. Als dat niet mogelijk is, stuur ons dan een e-mail en we zullen het probleem voor u oplossen.

Halen jullie ook in de vakanties oudpapier op?

Jazeker! wij halen dan ook gewoon oudpapier op, gewoon volgens de routine die u van ons gewent bent.

Ik heb thuis veel oudpapier en kan het niet wegbrengen, kunnen jullie dit ophalen?

Helaas is het niet mogelijk om op verzoek oudpapier op te halen buiten onze reguliere routes om. Wij zijn een organisatie die volledig op vrijwilligers draait en willen hen niet onnodig belasten. Als we op verzoek gaan rijden, kan dat betekenen dat we continu bezig blijven en dat is niet haalbaar. Bedankt voor uw begrip.

Ik woon niet in Den Burg, komen jullie ook in andere dorpen oudpapier halen?

Wij halen alleen oudpapier op in Den Burg. In andere dorpen zijn er andere verenigingen die verantwoordelijk zijn voor de oudpapierinzameling. U kunt echter altijd het oudpapier naar onze containers brengen als u dat wilt!

Moet ik een bericht sturen als ik oudpapier heb neergezet?

Geen probleem, onze vrijwilligers hebben een geoefend oog om oudpapier op te sporen. Als het langs de betreffende route staat, nemen ze al het oudpapier mee dat ze kunnen vinden.

Heeft u nog steeds vragen?

Dan kunt u ons bereiken op: info@scoutingtexel.nl . Wij proberen dan uw vraag zo snel mogelijk te behandelen.