WintereXpeditie Texel

Vind hier je antwoord:

Kom in contact:

Strijd der elementen!

Ben jij die Scout vanaf de leeftijd van 15 jaar die de strijd der elementen aan wil gaan op het eiland Texel? Regen, wind, hagel en sneeuw zijn de elementen die je tegen gaat komen op deze 3-daagse expeditie over het eiland.

Overnachten in tenten, eten van een houtvuurtje, bikkelen langs bospaadjes, over duinen klimmen en slopende strandtochten. Samen met je team. Toch zijn de sleutelwoorden gezelligheid en tijd voor socializing een belangrijke insteek voor de organisatie. Wellicht ontmoet je hier wel de Scout van je leven...

Ieder jaar doen er zo'n 60 scouts afkomstig uit het hele land mee en beleven een uitdagend en gezellig weekend in een prachtige omgeving.

Een paar typische dingen die je tijdens de WintereXpeditie tegen kunt komen zijn: Tomatensnert, levend sjoelen van de dijk, komkommerhappen, strandtocht, sterke verhalen van een echte jutter, met een rubberbootje op zee varen, aardappelschieten, ringsteken, Idols, flessenpost, GPS, enzovoorts.

Heb jij nog niets te doen in het eerste weekend van je kerstvakantie, ben je ouder dan 16 en heb je wel zin in een gezellig weekendje Texel? Dan is de WintereXpeditie zeker iets voor jou!

Een avontuurlijk en uitdagend weekend.

De Winterexpeditie Texel is een avontuurlijk en uitdagend weekend voor explo, stam en plusscouts vanaf 15 jaar. Het programma bestaat uit verschillende activiteiten die gericht zijn op teamwork, creativiteit en plezier. De jaarlijks terugkerende WintereXpeditie wordt georganiseerd door Scouting Texel.

Leer nieuwe scoutinggroepen kennen.

De WintereXpeditie biedt ook de mogelijkheid om nieuwe scoutinggroepen te leren kennen en nieuwe vriendschappen te sluiten. Dit maakt de Winterexpeditie Texel ook een geweldige manier om te ontdekken wat scouting allemaal te bieden heeft. Door het samenwerken en samen plezier maken leer je niet alleen nieuwe vaardigheden, maar ook nieuwe mensen kennen.