Huur ons karakteristieke Scouting clubgebouw op Texel

Faciliteiten:

Hier vindt u alle informatie over en rond ons clubgebouw.

Tarieven:

Vindt hier de tarieven voor het huren van onze accommodatie.

Beschikbaarheid:

Mail ons of de periode die u wilt huren beschikbaar is.
Let op!

Vanaf Augustus 2024 krijgt onze verhuur een nieuw jasje. Dit komt omdat de indeling van ons clubgebouw is aangepast en niet alle zalen uit het verleden nog beschikbaar voor de verhuur.

Het clubgebouw:

Als enige Scoutingvereniging op Texel hebben wij ons clubgebouw in het centrale dorp Den Burg staan. Ons mooie clubgebouw ligt aan de ring van het dorp en biedt een ruim aangrenzend speelveld voor kinderen om zich te vermaken. Daarnaast is het gezellige centrum van Den Burg op slechts 10 minuten loopafstand van de accommodatie te vinden.

Verhuur van ons clubgebouw

Wij zijn al meer dan 30 jaar actief in het verhuren van ons clubgebouw aan andere Scoutingverenigingen, schoolgroepen en sportverenigingen. Door de jaren heen hebben wij een trouwe klantenkring opgebouwd die jaarlijks terugkeren naar onze accommodatie. Ons clubgebouw biedt plaats aan 50 personen en heeft 3 ruime slaapzalen met een zeer karakteristieke en echte scouting uitstraling, voorzien van veel houten accenten.

Faciliteiten van ons clubgebouw

Naast de slaapzalen is er ook een keuken aanwezig die voorzien is van alle gemakken om voor de hele groep te kunnen koken. Het ruime speelveld biedt genoeg ruimte voor kinderen om te spelen en te ravotten. Op het veld staan picknicktafels en twee vaste barbecues die gebruikt kunnen worden. Het veld is volledig af te sluiten en is uitsluitend toegankelijk voor de gebruikers van ons clubgebouw.

Waarom ons clubgebouw huren?

Ons clubgebouw is de ideale locatie voor een schoolkamp, sportweekend of scoutingkamp op Texel. De combinatie van het karakteristieke clubgebouw, de ruime slaapzalen en het grote speelveld maken het tot een unieke locatie. Daarnaast ligt ons clubgebouw op loopafstand van het gezellige centrum van Den Burg, waar verschillende restaurants en cafés te vinden zijn.

Kort & bondig:

Wij verhuren ons clubgebouw aan o.a.: Scoutingverenigingen, scholen & sportverenigingen

Helaas is ons clubgebouw alleen te huren voor overnachtingen in de maanden:Mei / Juni / Augustus / September.
Ons gebouw huren voor een dagdeel?(ochtend / middag / avond)

Dit kan het gehele jaar.

Omdat wij gelegen zijn in een dorp is kamperen en openvuur bij ons niet toegestaan.

Vind hier de plattegrond van ons clubgebouw.

Verhuurseizoen 2024

€ 75,-

Waarborg: € 100,-

Aankomst & vertrektijden:

Onze tarieven zijn gebaseerd op een aankomsttijd vanaf 15:00 uur op de dag van aankomst en een vertrektijd van 11:00 uur op de dag van vertrek.

Buiten vakantie en feestdagen om hebben wij op de vrijdagavond een afwijkende aankomsttijd.

Aangezien wij op vrijdagavond van 19:00 t/m 21:00 onze scoutsopkomsten draaien in het clubgebouw is deze pas vanaf 21:00 toegankelijk.

In overleg is het wel mogelijk om eventueel bagage en boodschappen al vanaf 15:00 in het clubgebouw te brengen.

Mocht u eerder willen aankomen of later willen vertrekken, dan rekenen wij daarvoor een extra dagdeel tarief. Deze mogelijkheid is echter altijd in overleg met de verhuurder en moet vooraf worden besproken en overeengekomen.

Wij vinden het belangrijk dat u een fijn verblijf heeft bij ons en willen daarom graag onze afspraken zo duidelijk mogelijk communiceren. Mocht u nog vragen hebben over onze tarieven of andere zaken met betrekking tot het huren van ons clubgebouw, neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder en denken graag met u mee over de mogelijkheden.

Mail  ons voor een boeking:

FAQ bij het boeken

In welke maanden kan ik jullie accommodatie huren?

Onze accommodatie allen te boeken in de maanden: mei - juni - augustus - September.
Alle andere maanden mogen wij onze accommodatie niet verhuren voor overnachtingen.

Dit komt doordat wij ons moeten houden aan de regelgeving van de Gemeente Texel.

Hoeveel slaapplaatsen zijn er beschikbaar?

Wij hebben de voorzieningen voor overnachtingen tot 50 personen en kunnen uitwijken tot een maximaal van 60 personen.

Tevens is de keuken ook voorzien van keuken en eetgerei voor 50 personen.

Aan wat voor groepen verhuren jullie de accommodatie?

Wij verhuren onze accommodatie uitsluitend aan:
- Scoutinggroepen.
- Andere verenigingen.
- (basis) Scholen.
- Familieweekenden.

Andere groepen kunnen in overleg. (zoals bijv. studieverenigingen)
Wij verhuren onze accommodatie niet voor feesten en partijen.

Jullie zijn een Scoutinggebouw, mag er dan ook fikkie gestookt worden?

Nee, omdat wij binnen de ring van Den burg vallen mag er bij ons op het terrein geen vuur gestookt worden door verhuurgroepen.
Buiten staan twee barbecues die zijn te gebruiken voor de doeleinde waar ze voor bestemd zijn.
Binnen in het gebouw is een openhaard, deze mag gebruikt worden met uitsluitend droog & schoon stookhout.

Is jullie gebouw ook voor een dagdeel te huur?

Ja, je kan ons gebouw ook voor een dagdeel huren (ochtend, middag of avond).
Dit is bijvoorbeeld handig voor een:
- Familiedag
- Bedrijfsuitje
- Workshops / trainingen
- Vergader locatie
of
als je als vereniging wekelijks een locatie zoekt om gebruik van te maken.

Wij verhuren onze accommodatie niet voor feesten en partijen!