FAQ WintereXpeditie

Vindt hier alle antwoorden op de vragen die je hebt.

FAQ WintereXpeditie

Wanneer wordt de WintereXpeditie gehouden?

De WintereXpeditie wordt elk jaar gehouden tussen kerst en oud & nieuw in.
Op 28 december om 13:00 is de start en op 30 december rond het middaguur is het afgelopen.

Hoeveel kost de deelname aan de WintereXpeditie?

Dit jaar zijn de kosten € 42,50,- per persoon. In deze prijs inbegrepen zijn een fantastische expeditie over Texel,

Wat zit hier allemaal nog meer bij inbegrepen?
- Een herinneringsbandje aan de WintereXpeditie van dit jaar.
- Elke vorm van vervoer om je te verplaatsen over het eiland.
- De eerste en tweede dag warme etensposten.
- De eerste dag bij ontvangst mogelijk tot lunch, en de tweede dag lunch.
- Elke ochtend bij ontwaken ontbijt en de mogelijkheid tot het maken van een L.u.p.a.
- Diverse versnaperingen en drinkposten tijdens de eXpeditie.

Waar vindt de WintereXpedite plaats?

De WintereXpeditie vindt plaats op het waddeneiland Texel,
Zoals elk jaar is het verzamelpunt voor de expeditie op een kleine loopafstand vanaf de boot aan Texelzijde te vinden.
hier meld je je aan en kan je de grote bagage kwijt zoals. o.a. tenten en slaapspul.

Hoe kom ik op(tijd) Texel?

Texel is het meest toegankelijke Waddeneiland van Nederland, dit scheelt want er vaar elk uur een boot heen en weer (wisseldagen elk half uur)
Voor de WintereXpeditie moet je zorgen dat je om 13:00 op Texel aanwezig bent. Dit betekend dat je de veerboot moet hebben die om 12:30 vertrekt!
zorg dus dat je +/- 15 minuten van te voren bij het voetgangersloket bent.
tarief voor je ticket zit niet bij de prijs inbegrepen, deze bedraagt € 2,50 (retourtje)
Meer informatie op: https://www.teso.nl/plan-uw-reis/

Ik kom met:
- Auto: Als je met de auto komt dan kan je deze parkeren op de parkeerplaats bij de TESO boot in Den Helder. vanaf hier loop je zo naar het voetgangersloket. Je hoeft niet met de auto over te komen naar Texel.
- Kiss & Ride: Wordt je gebracht? dan kan je bij
- Openbaar vervoer: pak de trein die rijd naar station Den Helder centraal met een aankomststijd (in dit geval) rond 12:00. Vanaf het station loop je naar het busstation (de achterste halte) hier vertrekt om 12:10 de bus die je rechtstreeks naar het voetgangersloket van de TESO veerhaven rijdt.

Waar is het eindpunt van de WintereXpeditie?

Het beginpunt is tevens ook het eindpunt. wij zorgen dat je optijd bij de TESO veerboot bent zodat je mee terug kan naar het vasteland.
Vanaf daar kan je je weg vervolgen terug naar je thuishaven.

Wat is de leeftijd die mag deelnemen aan de WintereXpeditie?

Vroeger was de WintereXpeditie gebaseerd op de Explorers leeftijd (15 t/m 18 jaar), maar door de jaren heen hebben wij dermate veel vragen gehad van oud deelnemers die nog mee wilde doen dat wij hebben besloten de deelname leeftijd aan te passen naar: 16 jaar en ouder, dit betekend dat naast de Explorers ook de roverscouts en de plusscouts mee kunnen doen....

Let op! wijsheid komt met de jaren, maar de jongste deelnemers zijn geduchte tegenstanders voor de veteranen! leeftijd zegt dus niet alles.

Mogen Niet scoutingleden ook meedoen aan de WintereXpeditie?

Ja! dat is mogelijk, Als jij met je scoutingteam mee wilt doen en niet iedereen is lid van Scouting Nederland dan mag je ook niet leden aanmelden voor de WintereXpeditie. als het merendeel maar uit Scouts bestaat.
Let wel op, Als je lid bent van Scouting Nederland dan ben je verzekerd, dus sluit als niet lid even een reisverzekering af (van 28 t/m 30 december).